Honlap üdvözlet

Üdvözlöm a Eötvös József Általános, Nemzetiségi és Alapfokú Művészeti Iskola honlapján. Polónyi Péter vagyok, az intézmény igazgatója...

Dokumentumok

Iskolánk dokumentumai, házirend, tanév rendje...

Életképek

Képek az iskolánk hétköznapjaiból, ünnepeinkről, rendezvényeinkről...

Kapcsolat

Elérhetőségeink, Cím, E-mail, Telefon...

NÉVADÓNK

Báró Eötvös József

Eötvös József 1813-ban született nemesi családban. Édesanyja a német arisztokrácia tagja volt, aki fia oktatását otthon végezte anyanyelvén, vagyis németül. Így Eötvös József még kamaszkorában is csak törte a magyar nyelvet. Ezért édesapja, Ignác nyilvános iskolába íratta és magyar nevelőt fogadott mellé, Pruzsinszky Józsefet. Az ő lelkes magyarsága és liberális gondolkodása gyakorolták az ifjú Eötvösre az első jelentős hatást. Ezt erősítette a pesti egyetem /1826-31/ szellemisége, és Szalay Lászlóval, a későbbi jó nevű történetíróval kötött barátsága. Az egyetem befejezése után Eötvös ügyvédi oklevelet szerzett 1833-ban.

AZ ISKOLA TÖRTÉNETE

 

Ceglédbercelen 1879-ig két tanteremben folyt a tanítás, amelyek szűknek bizonyultak. Az első és a második osztály, 200 nebuló együtt tanult egy nagy pajtaszerű épületben. Az iskola katolikus egyházi iskola volt. A helyi plébános a Vallás- és Közoktatási Minisztériumhoz fordult anyagi támogatásért, amit azonban elutasítottak. Végül az uradalom által adományozott 14 hold föld jövedelméből sikerült a harmadik termet felépíteni.

Tisztelt Látogató!
Szeretettel üdvözlöm a Ceglédberceli Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és AMI honlapján.

Iskolánk nyolc évfolyamon, 14 osztállyal működik. Osztályaink általában kis létszámúak, 18-20 fősek. Ez kedvező a gyermekek szempontjából, hiszen több figyelem és idő jut rájuk, valamint kedvező a differenciálás, a kompetenciaalapú oktatást jellemző kiscsoportos tanulás-szervezés és a hatékony nyelvoktatás szempontjából is.

  • a nyelvoktatás sokszínűsége,
  • zeneiskolai képzés,
  • 1-3. évfolyamon egész napos iskola,
  • sajátos nevelési igényű, magatartási nehézségekkel küzdő tanulók integrált nevelése-oktatása, fejlesztése.

A nyelvoktatásban többféle lehetőség közül választhatnak a szülők. Első a német nemzetiségi tagozat, melynek hagyományos nyelvoktató formájában vehetnek részt a gyermekek iskolánkban. Ez minden évfolyamon heti öt németórát, valamint hetente 1 német hon- és népismeret órát jelent. Az emelt nyelvi óraszám mellett a német nemzetiségi identitástudat elmélyítését, a nemzetiségi hagyományok ápolását tartalmazza a tanterv. Ezt a formát elsősorban a német kisebbséghez tartozóknak és azoknak a gyermekeknek ajánljuk, akik jó képességekkel és kiváló nyelvérzékkel rendelkeznek, hiszen ez a tanrend nagyobb terhelést és magas követelményszintet takar.


A másik alternatíva a normál tantervű oktatás, melyben a nyelvoktatás 4. osztályban kezdődik, és heti három órában zajlik az általános iskolai oktatás végéig. Normál tagozaton elegendő számú jelentkező esetén német vagy angol nyelvet választhatnak a szülők. Ezt a tagozatot azoknak ajánljuk, akiknek a legfontosabb, hogy a gyermek biztos alapokat szerezzen az írás, olvasás, számolás és az egyéb készségek (mozgás, szociális kompetenciák, stb.) területén. Ezt a formát javasoljuk azoknak a gyermekeknek is, akiknél írási, olvasási, számolási vagy beszéd probléma merül fel, vagy ahol a szülő szeretné későbbre időzíteni a nagyobb terhelést. Itt nagyobb óraszámban tanulhatják a matematikát és a rajzot, lehetőség van az órák utáni egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokra is.


Az egyes tagozatok között átjárhatóság van: az 1. és a 3. osztály végén lehet megváltoztatni az előző döntést. Magasabb nyelvi óraszámú tagozatra akkor lehet átkerülni, ha az aktuális követelményszintet a tanuló különbözeti vizsga keretében teljesíteni tudja.


A zeneiskolai képzés kezdeteként már első osztálytól zenei előképzőre iratkozhatnak be a gyerekek, amely játékos módon a hangszeres oktatást alapozza meg. Itt heti két csoportos foglalkozáson vesznek részt. Az előképző osztályok elvégzése harmadik osztálytól nem feltétele a hangszeres képzésnek.
A későbbiekben a következő tanszakok közül választhatnak:

  • billentyűs: zongora
  • fafúvós: furulya, fuvola, klarinét
  • rézfúvós: trombita, kürt, tenorkürt, harsona, tuba
  • ütő: ütőhangszerek (dob, harangjáték, marimba)

Tanulóink kamaracsoportokban és az iskolai zenekarban is játszhatnak.

A zeneoktatás nagy népszerűségnek örvend nem csak a tanulók körében, hanem a pedagógusokéban is. Hiszünk abban, hogy a zene széppé formálja és gazdagítja a gyermekek lelkét.

Az iskolaotthonos nevelési-oktatási forma a 2011/2012. tanévtől indult az iskolában. Kedveltségét jól mutatja, hogy minden évben kérik a szülők beiratkozáskor. Itt a gyermekek reggel 7.45-től délután 16.00 óráig az iskolában tartózkodnak. Az osztállyal foglalkozó két tanító segíti az átmenetet az óvodából a tanulás világába. A zökkenőmentesebb átállás és a fokozatos terhelés érdekében a tanórák egész napra el vannak osztva, 15.00 órakor fejeződnek be. A tanulók az iskolában elkészítik a házi feladatot, iskolatáskát csak a hétvégén viszik haza. Ennek a formának az előnyei, hogy a gyermekek terhelése egyenletesebb, a felzárkóztatás intenzívebb, így kevesebb a lemaradó. A két osztálytanító között kiegyensúlyozottabb a feladatmegosztás, hiszen felváltva látják el feladataikat délelőtt és délután. A házi feladat elkészítésében is segítséget nyújtanak, ezzel rögtön képet is kapva a tanulók haladásáról. Hátránya, hogy a külön foglalkozásokra csak 16.00 óra után mehetnek a tanulók.

A sajátos nevelési igényű és a magatartás zavarral küzdő tanulók integrált oktatása 2002. óta folyik intézményünkben. Ha szükséges, eltérő tanterv szerinti, illetve differenciált foglalkoztatást biztosítunk a rendszerbe kerülő gyermekeknek. Az ellátást gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, és logopédus segíti. Előny, hogy a fejlesztés helyben történik, és az óvodából az iskolába történő átmenet során is folyamatos és zavartalan az ellátás.

Az iskola két telephelyen működik, a Petőfi úti épület négy alsó tagozatos osztálynak, a Pesti út 160. szám alatti központi három alsós és hét felsős osztálynak ad otthont. A főépületet néhány éve korszerűsítette Ceglédbercel Község Önkormányzata, itt modern, esztétikus környezetben tanulhatnak a gyermekek. Bár a Petőfi úti épület nem új, a külső és belső környezet is gondozott, biztonságos és igényesen kialakított.

Délután három napközis és egy tanulószobai csoport fogadja a gyermekeket. A gyermekétkeztetés a Petőfi utca 1. szám alatti épületben zajlik.

A főépületben található tornaterem 2010. év nyarán került felújításra. Az udvaron nemrég felújított, gumiborítású szabadtéri pálya szolgálja a sportolni vágyókat

A Ceglédberceli Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és AMI szeretettel vár minden gyermeket és felnőttet. Az itt dolgozók munkájukkal, törekvéseikkel magas színvonalú nevelést, oktatást szeretnének nyújtani Önöknek. Legyen a partnerünk!

 

Mentor iskola lettünk!

 

Iskolánkból Novák Károly sikeresen pályázott a TÁMOP-3.1.4.B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” projekt keretében a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ által meghirdetett „Mentoráló intézményi működés kialakítására” című pályázaton, melynek célja a pedagógiai hatékonyság és a tanulói eredményesség növelése.

                               E Ö T V Ö  S     H Í R E K

 

Az elmúlt egy hónapban sok érdekes esemény történt.

November 3-5. között ásványkiállítást tekinthettek meg a cserői iskola tanulói. A szép látvány mellett érdekes előadást is hallhattak a gyerekek.

Tájékoztató a diákigazolványokról

Tájékoztatjuk a tisztelt szülőket, hogy a már korábban megigényelt diákigazolványok legyártása azért húzódik, mert az intézményi átszervezést követően az új alapító okirathoz kötött intézményi névváltozás és telephely rendezés átvezetése adminisztrációs akadályba ütközött.