Különös közzétételi lista
2020/2021. tanév
Az intézmények eredményességéről, felkészültségéről, személyi feltételeihez (személyes adatokat nem sértve) kapcsolódó legfontosabb információkról a szülőket tájékoztatni szükséges, melynek érdekében indokolt ezen adatok nyilvánossá tétele. A 11/1994. (VI. 8.) MKM r. 8. § (6) bekezdés/ kötelezi az intézményeket az ún. különös közzétételi lista megjelentetésére.
- A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége hozzárendelve a helyi tanterv tantárgyfelosztásához
- A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége
- Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
- Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
- Továbbtanulási mutatók
- Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
- Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
- Iskolai tanév helyi rendje
- Iskolai osztályok száma, a tanulók létszáma az egyes osztályokban
- 1. A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége hozzárendelve a helyi tanterv tantárgyfelosztásához
S.sz.
|
Személy
|
Végzettség
|
Szakképesítés
|
Beosztás
|
Tanított tantárgy
|
1.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, matematika szakkollégium
|
iskolaotthonos tanító
|
matematika, környezet, testnevelés, technika, egyéb
|
2.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
gyógyped. pszichoped.
|
gyógypedagógus, osztályfőnök
|
SNI fejlesztés, habilitáció, rehabilitáció
|
3.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
német tanító
|
német tanító, osztályfőnök
|
nemzetiségi német, magyar, ének,
|
4.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, fejlesztő-differenciáló pedagógus
|
iskolaotthonos osztályfőnök, fejlesztő-differenciáló pedagógus
|
magyar, testnevelés, etika, fejlesztés, egyéb
|
5.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, ember és társadalom ismeret szakkollégium
|
osztályfőnök, tanító
|
ének, matematika, technika, környezet, rajz,
|
6.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
magyar szakos tanár, eü. technikumi végzettség, kertészmérnök
|
osztályfőnök, magyar szakos és term. ismeret tanár
|
magyar nyelv és irodalom, természetismeret
|
7.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, könyvtár szakkollégium
|
osztályfőnök
|
magyar, testnevelés, matematika, ének, környezetismeret
|
8.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
nevelőtanár, fejlesztő pedagógus,
|
fejlesztő pedagógus,
|
BTMN tanulók fejlesztése
|
9.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
német tanító
|
német tanító, óraadó
|
német népismeret,
nemzetiségi tánc
|
10.
|
Pedagógus
|
főiskola, egyetem
|
matematika-kémia szakos tanár, közoktatás vezető
közoktatási szakértő
|
intézményvezető-helyettes, matematika tanár
|
matematika
|
11.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, technika szakkollégium
|
osztályfőnök
|
magyar, matematika, etika, testnevelés, környezet, rajz, technika,
|
12.
|
Pedagógus
|
főiskola, egyetem
|
nemzetiségi német tanító és tanár, angol tanító, innovatív mesterpedagógus
|
iskolaotthonos osztályfőnök, nemzetiségi német tanító, munkaközösség vezető
|
nemzetiségi német nyelv és irodalom, nemzetiségi népismeret, magyar nyelv és irodalom, egyéb
|
13.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
földrajz-rajz szakos tanár, infomédia pedagógus. közoktatási szakértő
|
osztályfőnök, földrajz, rajz szakos tanár
|
földrajz, rajz, természettudomány
|
14.
|
Pedagógus
|
egyetem
|
történelem szakos tanár
|
történelemtanár
intézményvezető
|
történelem
|
15.
|
Pedagógus
|
egyetem
|
történelem szakos tanár, nemzetiségi néptánc oktató
|
osztályfőnök, történelem szakos tanár, nemzetiségi néptáncoktató
|
történelem, nemzetiségi tánc, honismeret
|
16.
|
Pedagógus
|
főiskola, egyetem
|
német tanító, német tanár
|
osztályfőnök, német tanító, német tanár
|
német nyelv és irodalom, német hon- és népismeret
|
17.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
biológia-kémia- szakos tanár
|
biológia-kémia- szakos tanár
|
természettudomány, biológia, kémia,
|
18.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
magyar-történelem szakos tanár
|
osztályfőnök, , etika tanár, magyar-tört. szakos tanár
|
magyar nyelv és irodalom, történelem és társadalomismeret, etika
|
19.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
biológia-testnevelés szakos tanár
|
testnevelés és biológia tanár
|
testnevelés,
|
20.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
nemzetiségi német tanár
|
nemzetiségi német nyelv és irodalom és német nép- és honismeret tanár, munkaköz. vezető
|
német nemzetiségi nyelv, német népismeret
|
21.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító
|
napközis nevelő, tanító
|
egyéb, technika, rajz, környezetismeret
|
22.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
matematika-testnevelés szakos tanár
|
matematika és testnevelés tanár, DÖK segítő tanár
|
matematika, testnevelés
|
23.
|
Pedagógus
|
főiskola,
|
német tanító,
|
osztályfőnök, német tanító
|
nemzetiségi német nyelv és irodalom, német népismeret, magyar, testnevelés
|
24.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, informatika szakkollégium, magyar néptánc oktató
|
napközis csoportvezető
ének, tánc és informatika tanár
|
egyéb, ének, tánc, informatika
|
25.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
angol-történelem szakos tanár,
pedagógia szakos bölcsész
etika tanár
|
osztályfőnök, angol-történelem szakos tanár,
munkaköz. vezető
|
történelem, angol nyelv, etika
|
26.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, technika szakkollégium,
gyógytestnevelő
|
igazgató helyettes
|
matematika,
|
27.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, matematika szakkollégium
|
iskolaotthonos tanító,
|
matematika, rajz, technika, testnevelés, egyéb
|
28.
|
Pedagógus
|
egyetem
|
testnevelő tanár, edző
|
testnevelő tanár, óraadó
|
testnevelés
|
28.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító, könyvtár szakkollégium, magyar tanár
|
osztályfőnök
|
magyar, matematika, technika,
testnevelés, etika, rajz, ének
|
29.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
matematika-fizika szakos tanár
|
matematika és fizika tanár, óraadó
|
matematika, fizika
|
30.
|
Pedagógus
|
egyetem
|
informatika szakos tanár
|
informatika tanár, óraadó
|
informatika
|
31.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
matematika szakos tanár
|
matematika tanár, óraadó
|
matematika
|
32.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
klarinét tanár
|
klarinét tanár
|
klarinét, fuvola
|
33.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
ének-zene-karvezetés
szakos tanár
|
zongora tanár
|
zongora, korrepetíció, kamara, tehetséggondozás
|
34.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
magyar-ének zene szakos tanár
|
szolfézs tanár
|
szolfézs, zenei előképző,
|
35.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
ének zene szakos tanár
|
szolfézs tanár
|
szolfézs, zeneirodalom és zenetörténet tanár,
|
35.
|
Pedagógus
|
főiskola+
MSC
|
kürttanár,
fúvószenekari karnagy
|
rézfúvós tanár, zenekar vezető
|
trombita, kürt, furulya, kamara,
zenekar-vezetés, tehetség gond.
|
36.
|
Pedagógus
|
főiskola + MSC
|
harsona tanár, fúvószenekari karnagy
|
rézfúvós tanár,
|
tenorkürt, furulya, tuba, harsona, klarinét
|
37.
|
Pedagógus, népművelő
|
főiskola
|
tanító, nevelőtanár, népművelő
|
napközis nevelő, tanító, könyvtáros
|
egyéb, könyvtár, technika
|
38.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
magyar-ének szakos tanár
|
ének tanár
|
ének
|
39.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
ének-zene szakos tanár
|
ének tanár
|
ének
|
40.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
jazzdobos előadóművész,
ütős tanár
|
ütős tanár
|
dob
|
41.
|
Pedagógus
|
főiskola
|
tanító
|
tanító, osztályfőnök, „boldog iskola” pedagógus
|
magyar, matematika, testnevelés, környezet, rajz, ének, technika, etika
|
- 2. A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége
S.sz.
|
Személy
|
Végzettség
|
Szakképesítés
|
Beosztás
|
Megjegyzés
|
1.
|
NOMS 1
|
középiskola
|
könyvelő, statisztikus, gyermek-
és ifjúságvédelmi asszisztens
|
iskolatitkár
|
|
2.
|
NOMS 2
|
egyetem
|
számítástechnika tanár
|
rendszergazda
|
negyedállású
|
3.
|
NOMS 3
|
MA
|
pszichológus, Fejlődés- és
Klinikai Gyermekpszichológia szakirány
|
iskolapszichológus
|
félállású
|
4.
|
NOMS 4
|
MA
|
logopédus
|
logopédus
|
6 óra/hét
utazó gyógyped.
|
- 3. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve
Kompetenciamérési eredmények 2009- 2019. években
A jelentések adatai alapján megállapítható, hogy iskolánk tanulói a kompetenciaméréseken egyenletes teljesítményt mutatnak. Eredményeink az országos átlagtól szignifikánsan nem különböznek. A minimumszintet el nem érők aránya alacsonynak mondható, az 1. képességszinten teljesítők aránya alacsony. Ez az eredmény a nevelőtestület, tanítók, tanárok, fejlesztőpedagógusok közös munkájának köszönhető. A matematika, illetve magyar órákon mellett a más tantárgyakat tanító kollégák is figyelmet fordítanak a képességfejlesztésre.
Tanév
|
Mérési
terület
|
Évfolyam
|
Ceglédberceli
átlag
|
Községi
átlag
|
Nagyközségi/
városi
átlag
|
Országos
átlag
|
|
|
2019
|
Matematika
|
6.
|
1457
|
1450
|
1476
|
1495
|
|
|
8.
|
1658
|
1607
|
1599
|
1624
|
|
|
2019.
|
Szövegértés
|
6.
|
1434
|
1439
|
1481
|
1499
|
|
|
8.
|
1596
|
1542
|
1583
|
1608
|
|
|
2018.
|
Matematika
|
6.
|
1510
|
1446
|
1471
|
1499
|
|
|
|
|
8.
|
1623
|
1548
|
1568
|
1614
|
|
|
2018.
|
Szövegértés
|
6.
|
1483
|
1429
|
1457
|
1492
|
|
|
|
|
8.
|
1609
|
1530
|
1555
|
1602
|
|
|
2017
|
Matematika
|
6.
|
1503
|
1490
|
1456/1476
|
1497
|
|
|
|
|
8.
|
1594
|
1543
|
1565/1583
|
1612
|
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
1486
|
1434
|
1457/1486
|
1503
|
|
|
|
|
8.
|
1567
|
1553
|
1523/1544
|
1571
|
|
|
2016
|
Matematika
|
6.
|
1472
|
1432
|
1475
|
1486
|
|
|
|
|
8.
|
1579
|
1537
|
1569
|
1597
|
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
1494
|
1425
|
1475
|
1487
|
|
|
|
|
8.
|
1537
|
1499
|
1538
|
1568
|
|
|
2015
|
Matematika
|
6.
|
1474
|
1448
|
1455
|
1497
|
|
|
8.
|
1637
|
1555
|
1564
|
1618
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
1544
|
1424
|
1441
|
1488
|
|
|
8.
|
1616
|
1494
|
1509
|
1567
|
|
|
2014
|
Matematika
|
6.
|
1462
|
1456
|
1453
|
1491
|
|
|
|
|
8.
|
1626
|
1570
|
1578
|
1617
|
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
1462
|
1430
|
1441
|
1481
|
|
|
|
|
8.
|
1575
|
1497
|
1515
|
1557
|
|
|
|
Matematika
|
6.
|
1463
|
1456
|
1436
|
1489
|
|
|
|
|
8.
|
1515
|
1570
|
1558
|
1620
|
|
|
2013
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
1512
|
1428
|
1826
|
1497
|
|
|
|
|
8.
|
1451
|
1493
|
1493
|
1557
|
|
|
|
Matematika
|
6.
|
1527
|
1436
|
1442
|
1489
|
|
|
|
|
8.
|
1556
|
1549
|
1557
|
1612
|
|
|
2012
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
1491
|
1412
|
1424
|
1472
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
1568
|
1494
|
1510
|
1567
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematika
|
6.
|
1370
|
1437
|
1448
|
1486
|
|
|
|
|
8.
|
1622
|
1550
|
1554
|
1601
|
|
|
2011
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
1393
|
1408
|
1426
|
1465
|
|
|
|
|
8.
|
1572
|
1513
|
1525
|
1577
|
|
|
|
Matematika
|
6.
|
1420
|
1446
|
1453
|
1503
|
|
|
|
|
8.
|
1600
|
1572
|
1577
|
1622
|
|
|
2010
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
1505
|
1422
|
1435
|
1483
|
|
|
|
|
8.
|
1532
|
1524
|
1533
|
1583
|
|
|
|
Matematika
|
6.
|
469
|
465
|
466
|
489
|
|
|
|
|
8.
|
460
|
460
|
463
|
484
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szövegértés
|
6.
|
503
|
484
|
487
|
513
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
493
|
472
|
477
|
502
|
|
|
- 4. Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
Tanév
|
Évismétlő
|
Ok
|
Kimaradó
|
Ok
|
|
Fő
|
Évf.
|
|
Fő
|
Évf.
|
|
2019/2020
|
1
|
7.
|
bukás 1 tantárgyból
|
0
|
-
|
-
|
2018/2019
|
1
|
6.
|
Osztályozóvizsgán nem jelent meg.
|
1
|
8.
|
Bukás 3 tantárgyból, más intézménybe távozott.
|
2017/2018
|
2
3
|
5
7
|
bukás 3 tantárgyból
bukás 3 vagy 4 tantárgyból
|
1
|
7.
|
Sikertelen osztályozóvizsga után kimaradt, életkoránál fogva nem tanköteles.
|
2016/2017
|
1
|
7.
|
bukás minden tantárgyból
|
0
|
|
|
2015/2016
|
3
|
7.
|
bukás 2-nél több tantárgyból
|
0
|
|
|
2014/2015
|
2
1
|
7.
8.
|
bukás 2-nél több tantárgyból
bukás 2-nél több tantárgyból
|
1
|
8.
|
HÍD II-be távozott (megegyezik az azonos soron szereplő évismétlővel)
|
2013/2014
|
1
|
6.
|
sikertelen pótvizsga
|
2
1
1
|
6.
6.
4.
|
év végén HÍD II. programba távozott
tanév közben fegyelmivel eltávozott
tanév közben fegyelmivel eltávozott
|
2012/2013
|
1
3
2
|
2.
6.
7.
|
sikertelen pótvizsga
bukás több tárgyból
bukás 3 tárgyból
|
1
3
1
|
1.
6.
7.
|
SNI, szegregált intézménybe javasolt, év végén távozott
HÍD II-be távozott (megegyeznek az azonos soron szereplő évismétlőkkel)
másik iskolába távozott (megegyezik az azonos soron lévő egyik évismétlővel)
|
2011/2012
|
1
1
1
1
|
1.
2.
7.
8.
|
bukott 3 tárgyból
sikertelen pótvizsga
sikertelen pótvizsga
bukott több tárgyból
|
1
|
8.
|
HÍD II: program iskolájába távozott (azonos az ezen a soron feltüntetett évismétlővel)
|
2010/2011
|
1
1
3
1
|
1.
2.
6.
7.
|
bukott 3 tárgyból
sikertelen pótvizsgák
sikertelen pótvizsgák
sikertelen pótvizsgák
|
|
|
|
2009/2010
|
1
2
|
4.
6.
|
Bukás 3 tantárgyból
Bukás 3 tantárgyból
és sikertelen pótvizsga 1 tantárgyból
|
|
|
|
- 5. Általános iskolákban a volt tanítványok nyolcadik-kilencedik évfolyamon elért eredményei, évenként feltüntetve, középiskolai, szakiskolai továbbtanulási mutatók
A középiskolai eredmények nincsenek feltöltve a kijelölt elektronikus felületre, így csak részleges információkkal rendelkezünk.
Továbbtanulási mutatók
tanév
|
8. osztályosok
száma
|
továbbtanulók
|
tanév
|
8. osztályosok létszáma
|
gimnázium
|
szakközépiskola/
szakgimnázium
|
szakiskola/
szakközépiskola
|
HÍD II-be
|
évismétlő
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2019/2020.
|
38
|
9 fő (23,7%)
|
22 fő (57,9%)
|
7 fő (18,4 %)
|
0
|
0
0
|
2018/2019.
|
33
|
8 fő (24%)
|
16 fő (49%)
|
8 fő (24%)
|
0
|
1fő (3%)
|
2017/2018.
|
36
|
8 fő (22%)
|
17 fő (47%)
|
11 fő (31%)
|
0
|
0
|
2016/2017.
|
34
|
9 fő (26,5%)
|
13 fő (38%)
|
12 fő (35,5%)
|
0
|
0
|
2015/2016.
|
33
|
6 fő (18%)
|
23 fő (70%)
|
4 fő (12%)
|
|
0
|
2014/2015.
|
29
|
|
|
|
|
|
2013/2014.
|
34
|
7
|
21
|
6
|
0
|
0
|
2012/2013.
|
30
|
1
|
20
|
8
|
1
|
0
|
2011/2012.
|
37
|
7
|
14
|
15
|
0
|
1
|
2010/2011.
|
45
|
7
|
20
|
18
|
|
|
2009/2010.
|
32
|
5
|
22
|
15
|
|
|
2008/2009.
|
32
|
2
|
21
|
9
|
|
|
2007/2008.
|
36
|
2
|
23
|
9
|
|
|
2006/2007.
|
40
|
12
|
16
|
12
|
|
|
2005/2006.
|
47
|
1
|
23
|
23
|
|
|
2004/2005.
|
53
|
10
|
25
|
18
|
|
|
- Szakkörök igénybevételének lehetősége, fejlesztés, felzárkóztatás, mindennapos testedzés lehetősége
2020/2021. tanévben
Fejlesztő, habilitációs, rehabilitációs foglalkozások: összesen heti 48 óra
Nevelési tanácsadó szakvéleménye alapján (BTMN tanulókra): 26 óra
Szakértői bizottság szakvéleménye alapján (SNI tanulókra): 22 óra
Felzárkóztatás, korrepetálás: összesen heti 8 óra
1.a 1 óra
2.a 1 óra
3.a 1 óra
4.a 1 óra
4.b 1 óra
- évf. matematika 1 óra
- évf. matematika 1 óra
- évf. matematika 1 óra
Tehetséggondozás: 27 óra
Alsó tagozat: 13 óra
Informatika szakkör: 1 óra
Magyar néptánc szakkör: 1 óra
Tehetséggondozás: 2 óra
Tömegsport: 1 óra
Alprogrami foglalkozások
digitális 3 óra
művészeti: 1 óra
logikai: 2 óra
testmozgás alapú: 1 óra
életgyakorlat alapú: 1 óra
Felső tagozat: 14 óra
Tehetséggondozás: 3 óra
Matematika, magyar és német nyelvi előkészítő foglalkozás 3 óra
Nemzetiségi felsős tánc szakkör: 1 óra
Tömegsport: 1 óra
Alprogrami foglalkozások 5-6. évfolyam
digitális: 1 óra
művészeti: 1 óra
logikai: 1 óra
testmozgás alapú: 2 óra
életgyakorlat alapú: 1 óra
- Hétvégi házi feladat szabályai, iskolai dolgozatok szabályai
Az írásbeli, szóbeli, gyakorlati beszámoltatások, az ismeretek számonkérésének rendje
Az ellenőrzés és értékelés a tanítási-tanulási folyamat alapvető alkotóeleme. A tanulók tanulmányi előrehaladásának, képességeiknek és személyiségfejlődésüknek ellenőrzése és értékelése a tájékoztatás, visszajelzés a nevelő és a tanuló számára egyaránt.
Az ellenőrzés során meglátják munkájuk eredményét. A tanuló visszajelzést kap önmaga képességeiről, tudásáról, így ösztönöz további munkára, szorgalomra. A tanár is tájékoztatást kap ismeret-, és információátadásának sikeréről, oktató munkájának eredményéről. Az ellenőrzés és az értékelés nevelő jellegű tevékenység, így része a személyiség fejlesztésének.
Lényeges, hogy a beszámoltatás ne legyen öncélú, ne csupán a „jó jegyért” dolgozzon a tanuló! Lényege a segítő szándék, a hibák javítása, a hiányosságok pótlása, melynek során a tanulók megfelelnek a tantervi követelményeknek.
Az értékelést megalapozó ellenőrzés célja:
- A tanulók minősítése
- Visszajelzés a szülőknek, az iskolának a tanuló tudásáról, az esetleges hiányosságokról
- Az önértékelés képességének kialakítása
- Személyiség fejlesztése
Az ellenőrzés az és azt követő értékelés legyen:
- Pedagógiailag kifogástalan, fejlesztő jellegű
- Folyamatos, rendszeres, tervszerű, aktuális
- Kiszámítható, nem kampányszerű
- Sokoldalú, vegye figyelembe a tanuló valamennyi pedagógiai szempontból fontos tevékenységét is
- Módszertanilag változatos
- Konkrét, objektív és igazságos, szükség esetén méltányos
- Természetes kísérője a tanulási folyamatnak, ne kísérje túlzottan feszült légkör!
Az értékelés alapja: a helyi tanterv követelményrendszere. Az ellenőrzés és értékelés során figyelembe kell venni a tanulók életkori sajátosságait, a tantárgy jellegét és a tanuló önmagához viszonyított fejlődését is.
A pedagógus a következő módokon végezheti a tanulók értékelését:
- tanórai munka megfigyelése,
- házi feladat javítása,
- szorgalmi feladat, otthon vagy tanári irányítással végzett plusz munka,
- otthon végzett kutatómunka, projekt munka, kiselőadás,
- tanórai vagy tanórán kívüli szóbeli felelet,
- rövidebb lélegzetű írásbeli számonkérés,
- egész tanórát kitöltő témazáró dolgozat,
- manuálisan előállított tanulói munka értékelése, pl. rajz, vizuális kultúra, népismeret, technika tantárgyakból,
- tanulói gyakorlati munka, értékelése, pl. testnevelés, ének, technika tantárgyakból
A tanuló által végzett többletmunkát értékelni kell, de ez a minimum követelmények teljesítése alól nem mentesít. A pedagógus joga, hogy az osztályzatokon kívül milyen értékelési rendszert alakít ki, amellyel a kisebb mulasztásokat elmarasztalja, vagy a pozitív megnyilvánulásokat honorálja (pl. piros pont, fekete pont, „kis jegy”, csillag, nyomda, stb.). Ez a sajátos értékelési rendszer segít abban, hogy a tanulót rendszeres munkára, odafigyelésre késztesse (pl. felszerelés vagy házi feladat hiánya, helyes feladatmegoldás, stb.)
A felsorolt beszámoltatási formák közül a témazáró dolgozatot és a próbamérést a megírás előtt 1 héttel jelezni kell. A dolgozat megírása és a javított írásbeli munka kiosztása között nem telhet el 2 hétnél hosszabb idő.
A gyakorlati tevékenységek értékelésénél figyelembe kell venni a tanuló adottságait. Ha az adott tárgyból képességei, készségei nem teszik lehetővé a gyakorlati minimum követelmények teljesítését, lehetőséget kell biztosítani, hogy más területen, szorgalommal és elméleti teljesítménnyel megszerezze a továbbhaladáshoz szükséges érdemjegyet.
Az otthoni, napközis, tanulószobai felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
Formája
Írásbeli és szóbeli házi feladat
Célja
- a) Az órán tanult anyag gyakorlása
- b) A következő óra anyagának előkészítése, pl. kutatómunka, előadás
Típusa
A házi feladat lehet kötelező és nem kötelező.
A kötelező házi feladat feleljen meg a tanuló életkori sajátosságainak. Csak olyan kötelező házi feladat adható fel, amelyet a tanuló otthon, az órán gyakorolt anyag, ill. feladatok alapján meg tud oldani.
Nem kötelező házi feladatként feladható olyan feladat, amely kapcsolódik az anyaghoz, de több ismeretet, logikát követel. Ezek a feladatok a differenciálás eszközei lehetnek, a jó tanulóknál a tehetséggondozást szolgálhatják. A képességek szerinti differenciálást az otthoni feladatok mennyiségével is meg lehet valósítani.
Mennyisége
Az írásbeli házi feladat összesen annyi legyen, ami a napközis tanulási időben elvégezhető.
A szóbeli házi feladatok feleljenek meg az életkori sajátosságoknak.
A napi terhelés az otthoni munkákat tekintve ne haladja meg a délelőtti tanórák időtartamának a felét. Erről a napközis nevelők és az osztálytanítók, valamint a szaktanárok időszakonként és/vagy szükség szerint konzultálnak és egyeztetnek
Házi feladat hétvégére, szünetekre
Hétvégére, szünetekre (őszi, téli és tavaszi szünet) nem adható több házi feladat, mint amennyit a következő órára való felkészülés igényel.
A nyári szünetre javasolni lehet gyakorló feladatokat, házi olvasmányokat.
A házi feladat hiánya
A házi feladat hiányáért fekete pont adható.
A tanár belátása szerint, de általában 5 fekete pont után 1-es jár a naplóba. Ez a jegy a félévi, ill. év végi osztályzatba nem számít olyan súllyal, mint egy feleletjegy. Célszerű a naplóban jelezni, pl. ezt a jegyet más színnel beírni.
Betegség után: Elsősorban a szóbeli házi feladatnál biztosítani kell a tanulónak megegyezés szerinti időt, hogy bepótolja azoknak az óráknak az anyagát, amelyekről hiányzott. Az egyéni felkészülést kérésre segíteni kell (magyarázat, korrepetálás).
Ha éppen azon az órán jön vissza a tanuló a betegségről, amikor dolgozat következik, megírja, de figyelembe kell venni, hogy az adott anyagnál mennyit hiányzott. A tanár joga eldönteni, hogyan értékeli a dolgozatot, hogyan kéri számon a kimaradt anyag pótlását.
Az iskolaotthonos oktatásban a házi feladatot az iskolában végzik el a tanulók. (11/1994.(VI.8.) MKM rendelet 39/C (4)). Hét közben gyakorlás céljából csak az olvasókönyvet és a német nemzetiségi nyelvhez szükséges anyagot viszik haza. Hétvégére a többi felszerelést is hazaadja az iskola és házi feladat is adható, a fenti szabályok figyelembe vételével.
- Iskolai tanév helyi rendje 2020/2021. tanév
A tanév rendje
Első tanítási nap: 2020. szeptember 1. (kedd)
Utolsó tanítási nap: 2021. június 15. (kedd)
Tanítási napok száma 180 nap
A szorgalmi év I. féléve 2021. január 22-ig tart (péntek)
Bizonyítványosztás: 2021. január 29.
Félévzáró értekezlet: 2021. február 8. (hétfő)
Őszi szünet: 2020. október 26. – október 30-ig
Utolsó tanítási nap október 22. (csütörtök), első tanítási nap november 2. (hétfő)
Téli szünet: 2020. dec.21.- 2020. január 3-ig
Utolsó tanítási nap 2020. december 18. (péntek), első tanítási nap 2021. január 4. (hétfő)
Tavaszi szünet: 2021. április 1. (csütörtök) – április 6.
Utolsó tanítási nap 2021. március 31. (szerda), első tanítási nap 2021. április 7. (szerda)
Jeles időpontok:
Zeneiskolai tanítás indul: 2020. szeptember 6-án (hétfő)
SNI fejlesztések: 2020. szeptember 6-tól (hétfő)
Szakkörök: 2020. szeptember 13-tól (hétfő)
2021. jan. 20. (szerda): Félévi osztályozó értekezletek
2021. január 29. (péntek): Bizonyítványosztás
2021. február 5. (péntek): Farsang
2021. február 8. (hétfő): Félévi záró értekezlet
2021. március 22-26. Digitális Témahét
2021. jún. 8 - 9. (kedd, szerda): Év végi osztályozó értekezletek
2021. június 10. Zeneiskolai tanévzáró értekezlet
2021. jún. 11. (péntek): Ballagás napja
2021. június 15. (kedd): utolsó tanítási nap
2021. jún. 16. (szerda): Tanévzáró ünnepély
2021. jún. 25. (péntek): Évzáró értekezlet
2021. július 1. (csütörtök)-2021. augusztus 19-ig (péntek) szabadság (36 nap)
2021. augusztus 23-án, hétfőn jelentkezés
6 tanítás nélküli munkanap programja:
- nap: 2020. szeptember 25. Eötvös sportnap
- nap: 2021. április 7. szakmai nap
- nap: 2020. december 12. Pályaorientációs nap (online)
- nap: 2021. március 26. (péntek) Eötvös-nap
- nap: 2021. február 22. (hétfő): nevelési értekezlet
- nap: 2021. június 15. DÖK nap (kedd)
Munkaszüneti napok:
2020. október 23. (péntek): nemzeti ünnep
2020. november 1. Mindenszentek (vasárnap.) (őszi szünet)
2020. dec. 24. állami pihenőnap (csütörtök) (téli szünet)
2020. dec. 25-26. Karácsony (péntek-szombat) (téli szünet)
2020. december 27. állami pihenőnap (téli szünet)
2021. jan.1. Újév (péntek) (téli szünet) 2021 március 15. (hétfő) nemzeti ünnep
2021. április 2. Nagypéntek (tavaszi szünet)
2021. április 4-5. Húsvét, (vasárnap-hétfő) (tavaszi szünet)
2021. május 1. (szombat): a Munka ünnepe
2021. május 23-24. (vasárnap-hétfő): Pünkösd
2021. augusztus 20. (péntek): az Államalapítás ünnepe és pihenőnap
Országos szintű munkavégzési időpontok
- december 12. szombat (december 24. csütörtök helyett)
- Iskolai osztályok száma, a tanulók létszáma az egyes osztályokban
Tanuló létszámok 2020/2021. tanévben, október 1-én
|
Alsós tanulók (fő)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen
|
Osztályok
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
148
|
|
23
|
22
|
17
|
16
|
21
|
22
|
14
|
13
|
Felsős tanulók (fő)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Osztályok
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
132
|
|
18
|
15
|
15
|
14
|
19
|
17
|
16
|
18
|
|
Mindösszesen:
|
280
|
|
Tanuló létszámok 2019/2020. tanévben, október 1-én
|
Alsós tanulók (fő)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen
|
Osztályok
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
135
|
|
15
|
16
|
22
|
22
|
14
|
13
|
18
|
15
|
Felsős tanulók (fő)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Osztályok
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
136
|
|
14
|
14
|
19
|
19
|
16
|
17
|
18
|
19
|
|
|
Mindösszesen:
|
271
|
|
Tanuló létszámok 2018/2019. tanévben, október 1-én
|
Alsós tanulók (fő)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen
|
Osztályok
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
136
|
|
20
|
23
|
14
|
14
|
19
|
15
|
16
|
15
|
Felsős tanulók (fő)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Osztályok
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
140
|
|
17
|
18
|
15
|
19
|
17
|
19
|
16
|
19
|
|
|
Mindösszesen:
|
276
|
Tanuló létszámok 2017/2018. tanévben, október 1-én
|
Alsós tanulók (fő)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen
|
Osztályok
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
133
|
|
16
|
17
|
21
|
16
|
14
|
14
|
18
|
17
|
Felsős tanulók (fő)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Osztályok
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
139
|
|
17
|
19
|
15
|
18
|
16
|
19
|
16
|
19
|
|
Mindösszesen:
|
272
|
Tanuló létszámok 2016. október 1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesítés
|
Alsós tanulók
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
139
|
|
20
|
19
|
14
|
14
|
17
|
17
|
19
|
19
|
Felsős tanulók
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
133
|
|
14
|
18
|
15
|
19
|
14
|
20
|
16
|
17
|
|
Összesen:
|
272
|
Tanuló létszámok 2015. október 1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesítés
|
Alsós tanulók
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
133
|
16
|
16
|
17
|
16
|
19
|
17
|
17
|
15
|
Felsős tanulók
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
135
|
15
|
17
|
15
|
16
|
18
|
21
|
18
|
15
|
268
|
|
Összesen:
|
268
|
Tanuló létszámok 2014. október 1.
|
|
Összesítés
|
Alsós tanuló
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
138
|
18
|
17
|
19
|
20
|
18
|
14
|
16
|
16
|
|
Felsős tanuló
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
131
|
15
|
16
|
16
|
21
|
19
|
15
|
14
|
15
|
|
Összesen:
|
269
|
Tanuló létszámok 2013. október 1.
|
|
Összesítés
|
Alsós tanuló
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
136
|
18
|
18
|
19
|
15
|
16
|
16
|
19
|
15
|
|
Felsős tanuló
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
137
|
15
|
19
|
21
|
18
|
14
|
16
|
19
|
15
|
|
Összesen:
|
273
|
Tanuló létszámok 2012. október 1.
|
|
Összesítés
|
Alsós tanuló
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
139
|
22
|
17
|
17
|
16
|
19
|
16
|
14
|
18
|
|
Felsős tanuló
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.
|
137
|
15
|
19
|
21
|
18
|
14
|
16
|
30
|
|
Összesen:
|
276
|
Tanuló létszámok 2011. október 1.
|
|
Összesítés
|
Alsós tanuló
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
138
|
17
|
16
|
19
|
16
|
16
|
18
|
19
|
18
|
|
Felsős tanuló
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.
|
8.a
|
8.b
|
136
|
17
|
16
|
19
|
20
|
27
|
18
|
19
|
|
Összesen:
|
274
|
Tanuló létszámok 2010. október 1.
|
|
Összesítés
|
Alsós tanuló
|
1.a
|
1.b
|
2.a
|
2.b
|
3.a
|
3.b
|
4.a
|
4.b
|
134
|
17
|
16
|
16
|
18
|
17
|
17
|
18
|
15
|
|
Felsős tanuló
|
5.a
|
5.b
|
6.a
|
6.b
|
7.a
|
7.b
|
8.a
|
8.b
|
147
|
18
|
18
|
29
|
19
|
19
|
19
|
24
|
20
|
|
Összesen:
|
276
|
Különös Közzétételi Lista Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Zeneiskola
- Az első minősítés évéhez viszonyítva az előképző, alapfokú és továbbképző évfolyamok száma
2020/2021.
Egyéni hangszeres oktatás: 44 tanuló, szolfézs előképző 9 tanuló
hangszeres előképző 1.: -
hangszeres előképző 2.:1 zongora + 2 furulya + 1 ütő = 4 fő
- évfolyam: 1 trombita + 6 zongora + 2 klarinét + 4 furulya + 2 tenorkürt + 3 ütő = 18 fő
- évfolyam: 2 furulya + 1 fuvola + 1 zongora + 2 klarinét + 2 tenorkürt = 7 fő
- évfolyam: 2 zongora + 2 furulya + 1 trombita + 2 kürt +1 tenorkürt = 8 fő
- évfolyam: 1 zongora + 2 klarinét + 1 tenorkürt = 4 fő
- évfolyam: 1 zongora = 1 fő
- évfolyam: 1 trombita +1 tuba = 2 fő
2019/2020
Egyéni hangszeres oktatás: 45 tanuló
ek 1.: 2 furulya + 5 zongora = 7 fő
ek. 2.:1 zongora
- évfolyam: 3 fuvola + 1 zongora + 2 klarinét + 5 furulya = 11 fő
- évfolyam: 5 furulya + 1 fuvola + 2 zongora + 1 klarinét + 3 kürt + 2 trombita + 1 harsona + 1
tenorkürt = 16 fő
- évfolyam: 1 zongora + 2 klarinét + 1 tenorkürt = 4 fő
- évfolyam: 1 zongora
- évfolyam: 1 zongora + 2 trombita + 1 tuba = 4
- évfolyam: 1 trombita
2018/19. Egyéni hangszeres oktatás: 45 tanuló
ek 1.: zong. = 3
ek 2.: fur, tr, kürt, zong, fuv, klar = 25
- évfolyam: fuv, klar, tr, ten, zong = 7
- évfolyam: zong, fuv. = 2
- évfolyam : tr, zong, tuba = 5
- évfolyam: tr = 1
- évfolyam: zong = 1
- évfolyam : tr. = 1
B tagozat: zong, klar. =2 fő
2017/18. egyéni hangszeres oktatás: 45 tanuló
ek 1.: zong. = 3
ek 2.: fur, tr, kürt, zong, fuv, klar = 25
1.: fuv, klar, tr, ten, zong = 7
2.: zong, fuv. = 2
3.: tr, zong, tuba = 5
5.: tr = 1
7.: zong = 1
9.: tr. = 1
B tagozat: zong, klar. =2 fő
- Szakmai bemutatókon, rendezvényeken, versenyeken, fesztiválokon való részvétel
- Pest Megyei Kamarazenei verseny
- Nemzetiségi Fúvószenekari Találkozó
- Német Nemzetiségi Önkormányzat Farsangszoba
- Német Nemzetiségi Kultúregyesület Nemzetiségi Napok
- Német Nemzetiségi találkozó
- Ceglédberceli Német Nemzetiségi Kamarazenei Verseny
- Megyei, területi szakmai versenyeken elért eredmények
2019/2020
II.Ceglédberceli Regionális Rézfúvós Kamarazenei Verseny
Kürtös Kamaracsoport: Dicséret
Rézfúvós trió: Nívó díj
Rézfúvós kvartett: Nívó díj
Klarinét trió: Nívó díj
XII. Pest Megyei Kamarazenei verseny, Cegléd
Regionális Kamarazenei verseny, Pécel
2018/2019
-
2017/2018
- Ceglédberceli Német Nemzetiségi Kamarazenei Verseny Ceglédbercel
- Sváb Zenekari Találkozó Ceglédbercel
- Regionális Német Nemzetiségi Zenei Verseny ezüst minősítés Taksony
2016/2017. tanév
- VII. Országos Farkas Ferenc Zongoraverseny
- II. Iskolai szolfézsverseny
2015/16. tanév
- VIII. Pest Megyei Kamaraverseny
Nívódíj: rézfúvós kamara, 3 fő
Dicséret: klarinét kamara, 2 fő
Iskolai szolfézs verseny
2014/15-ös tanév
VII. Pest Megyei Kamaraverseny:
Nívó díj: rézfúvós kamara együttes 3 fő; rézfúvós kamaraegyüttes, 2 fő.
Kiemelt nívó díj: rézfúvós kamara, 3 fő
Dicséret: trombita kamara, 2 fő
2013/14-es tanév:
- VI. Pest Megyei Kamarazenei Verseny
2012/13-as tanév:
- Pest Megyei Rézfúvós Verseny (Göd)
- V. Pest Megyei Kamara Verseny
- Az alapfokú művészeti iskola rendezvényei, hagyományai (több évre visszamenően)
- félévi és év végi tanszaki hangverseny
- karácsonyi ünnepi hangverseny
- iskolai ünnepségeken szólisták vagy kamara csoportok szereplése (a nemzeti összetartozás napján, évnyitó és/vagy évzáró ünnepélyen)
- óvodai Mikulás-hangverseny és hangszerbemutató
- Eötvös-napi rendezvényen
- Mindenki Karácsonyán
- Farsangszobán
- Siklódi versenyen
- anyák napi osztály ünnepségeken
- pedagógus napon
- ballagási ünnepségen
- Helyi kulturális életben történő szerepvállalás
- Szólisták, kamara zenekarok illetve ifjúsági zenekar fellépése községi ünnepségeken (pl. nőnap, március 15-én, okt. 6-i koszorúzáson, nov. 4-ei falunapon, Mindenki karácsonyán, )
- Fellépés nemzetiségi rendezvényeken (Nemzetiségi napok, Farsangszoba, Báránytánc, nemzetiségi ünnepek, németek kitelepítésének évfordulója)
- Zenekari tagság a helyi és közeli csoportokban (Freude Kapelle, Német Nemzetiségi Fúvószenekar, Kisparty Zenekar, Gerjeparti Fúvósegylet)
- Zeneművészeti ágon a csoportok száma, és a csoportok tanulólétszáma
2020/2021.
Szolfézs: 5 csoport
- szolf. előképző = 9 fő
- szolf.1. csoport= 13 fő
- szolf. 2-3. csoport =12 fő
- szolf. 4. csoport = 5 fő
- zeneirodalom-zenetörténet 1-2. csoport = 7 fő
B tagozat: nincs
Kamara: 8 fő
Zenekar: 10 fő
Tehetséggondozás: 4 fő